Pääsimi
- pelissäni on yksi pääsimi, jonka tavoitteista, tarpeista ja taidoista huolehdin
- pääsimin voi vaihtaa edellisen jälkikasvuun, eli seuraava pääsimi on oltava edellisen lapsi
- pääsimille on valittava teini-ikäisenä tavoite Luonto-osiosta, jolloin bonuspiirteeksi tulee keräilijä
- heidän tarpeistaan saa huolehtia vain silloin, kun pääsimi nukkuu
- lapsien ja teinien voi laittaa tekemään läksyjä heti koulun jälkeen ja vastaavasti aikuisen täyttämään uraansa edellyttämää tehtävää kun hän tulee töistä
- jos jollekulle talouden jäsenistä soitetaan ja pyydetään yhteisötontille, laitetaan hänet ja kaikki muut talouden jäsenet matkaan. Kun he ovat perillä, siirrytään ohjaamaan pääsimiä
- talouden jäsenet voi ohjata koska vain tekemään asioita, jotka auttavat pääsimiä (pelamaan shakkia, auttamaan läksyissä, opastamaan maalauksessa tms.) sekä tekemään korjaus-, ruuanlaitto-, puutarha tai siivous töitä
Talo ja tontti
- tontille voi hankkia talouden varan mukaan mitä vain simien elämää helpottavia esineitä
Siksi täydennänkin tätä listaa sitä mukaa kun peli etenee.